FI EN
Slide

Sallan palvelupiste palvelee asiakkaita 1.1.2021 alkaen

  • perjantaisin ajanvarauksella
  • Tarvittaessa Kelan asiantuntija voi varata käyntiajan. Ajanvarauksen voi tehdä soittamalla Kelan palvelunumeroihin https://www.kela.fi/soita-kelaan.
  • Palvelupisteen sisä- ja ulkopostilaatikkoon voi jättää postia. Huomaa kuitenkin, että
    • kaikki paperiasiakirjat (hakemukset ja liitteet) lähetetään postitse Helsinkiin Kelan skannaukseen. Tämän vuoksi asiakirjat näkyvät viiveellä Kelan järjestelmässä.
    • liitteet ja hakemukset voit lähettää itse suoraan postitse ilmaiseksi osoitteeseen: KELA, Tunnus 5002877, 00006 VASTAUSLÄHETYS
  • Kelan asiantuntijan tavoitat myös Virtu palvelupisteen kautta etäpalveluna. Piste sijaitsee osoitteessa Sallan kunnanvirasto, Postipolku 3 Salla.
  • Erityistä tukea tarvitsevia asiakkaita palvelee Kelassa myös Asiakkuusvastaava. Tästä palvelusta saat lisätietoa soittamalla kelan puhelinpalveluun.

Kelan palvelut henkilöasiakkaille Sallassa

Nopeasti ja helposti verkossa www.kela.fi tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla, varmennekortilla tai mobiilivarmenteella. Virtu pisteellä sijaitsee pääte, jolla voit hoitaa verkossa asioinnin.
Valtakunnallisessa puhelinpalvelussa hoituvat pääsääntöisesti kaikki Kela-asiat klo 9-16.
Myös suulliset hakemukset. Puhelimeen vastaa Kelan palveluasiantuntija.

Ajanvarauksella pääasiassa puhelinpalvelussa www.kela.fi/varaa-aika.
Puhelintulkkaus onnistuu myös puhelinajanvarauksella.

Kelan palvelua saa Kunnanvirastolla sijaitsevalla  Virtu palvelupisteellä etäpalveluna. Jos asian hoitaminen vaatii ehdottomasti toimistokäynnin, niin lähin Kelan palvelupiste on Kemijärvellä,  avoinna tiistaisin ja torstaisin klo 10-12 ja 13-15.

Puhelimeen vastaa asiantuntija

  • Nopeiten hoidat asiat verkossa 24/7. www.kela.fi
  • Kela-asian voi usein hoitaa alusta loppuun myös puhelimessa. Myös suulliset hakemukset.
  • Eri tilanteille on omat palvelunumeronsa (ma-pe klo 9–16).
    • Numerot henkilöasiakkaille: www.kela.fi/puhelinpalvelu.
    • Lisäksi ympäri vuorokauden toimii numero, josta voi kuulla lapsilisän, lastenhoidon tuen, eläke- ja vammaisetuuksien, asumistukien, opintotuen sekä sotilasavustuksen maksupäivät.
    • Voit jättää myös soittopyynnön. Takaisinsoittopalvelua on tarjolla rajoitetusti.
    • Palvelua puhelimitse myös ruotsin, englannin, saamen, arabian, somalin ja venäjän kielellä www.kela.fi/web/en/call-in-other-languages
    • Yhteistyökumppaneille/viranomaisille on omat palvelunumerot www.kela.fi/yhteystiedot-yhteistyokumppanit.
    • Perintäkeskuksella, kansainvälisten asioiden keskuksella ja vammaisten tulkkauspalvelukeskuksella on omat palvelunumeronsa.
    • Puhelinpalveluun voi varata ajan. Silloin Kela soittaa eikä asiakkaalle tule kustannuksia.